úterý 26. července 2011

Horská vůdkyně z Langegsattel

Langegsattel je sedýlko v Rakouských kopcích nedaleko Dachsteinu, kam mě zavedly pneumatiky kola při cykloprůvodcování zíjezdu Rakouské Kolorádo. Sedlo ve výšce 1313 m.n.m. Ničím významné. (Snad jen Honza12 bude mít radost z té nadmořské výšky.) Vyšlapat tam stojí naprostou většinu cyklistů tolik sil, že z kola raději slezou. Nicméně sedlo je zvláštní - žije tam koza-průvodkyně. Alespoň mě tam přivítala, následována čtyřmi kravami. Kam šla koza, šly krávy. Hezky to vystihla Zdenka, jejíž fotky a komentáře přidávám.
Jirka v domění, že to babské štěbetání patří k tlačení kol do kopce, musel dlouho čekat, než se nám borůvky přejedly a my se vydaly vzhůru za ním.
Tady se nás dočkal, ale ...
Konkurenční horský vůdce se hodlal přidat k nám i se svými "ovečami".
Tady jsou.

Tady se vůdci domlouvají, kdo převezme velení.

Krávy šly za svým vůdcem.

A tady se nám je konečně podařilo předjet. Překážku na cestě dokázal překonat jen jejich horský vůdce, vyčítavě koukající na zbytek stáda, proč jej nenásleduje.
Po této bajce by mělo zřejmě následovat nějaké poučení, ale nic mě nenapadá. Jen že se krávy nechají vodit kozou. Že by menší orientační schopnosti nebo IQ? Mimochodem, když jsem na jednu krávu olizující mi brašnu na kole zařval "Krávo jedna pitomá, táhni!", vůbec jí to nevyvedlo z míry a pokračovala ve své činnosti. Ale nadávce "Ty hovado blbé!" už porozuměla a odkráčela. (K jinému kolu.) Takže poučení by mohlo být, že věci se mají nazývat pravým jménem. Ale rozeznej krávu od hovada.

Ať se vám v létě hezky cykluje. 








Žádné komentáře:

Okomentovat