středa 6. dubna 2011

Fenomén Phiten

Když o něm uslyší někdo poprvé, hned ho napadne, "Ten musím mít taky."
Pak se začne pídit, kde ho sehnat a zjistí, že nejbližší oficiální prodejce je na Slovensku. Jenže po pohledu na ceny pohybující se kolem 50 Euro euforie trochu poleví. Reference od používajících jsou ale tak úžasné, že čert vem eura.
"Vždyť existují i americké eshopy", řekne si. A ejhle, najednou jsou ty částky tak směšné, že i kdyby to nemělo fungovat, prostě "To musím mít!"
Rakuwa X50 je vyhlédnuta, přes známého koupena, do ČR dopravena .... Paráda, hned s tím na krk.
A teď se dějou věci. Pět týdnů jsem laboroval s nataženým harmstringem (zadní sval stehení). Na kole nezlobil, na koloběžce nezlobil, ale při chůzi či běhu se hlásil o slovo. Běhat se s tím dalo, ale permanentní pocit křeče ve svalu a  neustálá bolest cca po 20 minutách velela: "Nech toho!"
Měsíc a půl pečlivě dodržovaný plán na Mamut ultramaraton se tak v půli února smrsknul v nic. Dal jsem tomu týden klid, pak lehce vyrazil ... a vše je zpět. Stále dokola.
"Tak dost, svale. Měl jsi dost času na rehabilitaci a víc si nezasloužíš. Buď zlomím já tebe nebo ty dostaneš mě." A vyrazil jsem na fotbal s nadějí, že jiný než monotoní pohyb nohy dopředu-dozadu to nějak vyřeší. Hodina bláznivého lítání za mičudou, kdy euforie ze zápasu zatlačovala bolest do pozadí. Stejně to ale bolelo jako čert a domů jsem se belhal těžko.
Druhý den ráno jsem ze schránky vytáhl obálku poslanou z USA a hned obsah pověsil na krk. Nadšen, jak teď vše přestane jsem ještě dopoledne vyrazil aspoň na směšných osm kilometrů.
"Co to?" Sval sice pobolívá, ale vydržel jsem celou dobu! Po pěti týdnech jsem konečně mohl absolvovat celý běh! A druhý den 13 km a bolest ustoupila úplně!
Tak a teď, vnímavý čtenáři, udělej si úsudek. Nastal po pěti týdnech čas, kdy se sval samovolně uzdravil? Rozhýbal ho bláznivý fotbal tak, že se problémové místo dalo do pořádku? A nebo Phiten? Nevím. Rozum mi říká a) a b) je správně. Jenže i placebo efekt má nezměrnou sílu.
To ale není konec pointy. Ta teprve přijde. Onen zmíněný Phiten jsem koupil na amazonu za směšných 7 dolarů. Jenže! Jenže po třech týdnech nošení se rozpadla spona. Nevydržela ohromnou zátěž jednou až dvakrát za den být otevřena a zase spojena, když jsem náhrdelník sundával při koupání. Nevím, jestli jsem koupil šunt, to jest nějakou noname náhražku, nebo jsem jen měl smůlu. V každém případě český člověk je člověk šikovný, tak jsem se rozhodl sponu nahradit jinou. Nic doma nebylo, jen nějaká malá karabinka. "Ta by se mohla hodit," říkám si.
Abych starou sponu odstranil, musel jsem trochu zasáhnout do struktury náhrdelníku a najednou vyjeveně zírám, že pod textilním pouzdrem se skrývá jen jakási pevná guma a nikde žádný kov, jak jsem očekával.
"Kde je ten kouzelný titan, který napravuje vše nemocné a zle odhání?"
Mé rozčarování dostupuje maxima a docházím k závěru, že to je asi opravdu nahrážkový šunt. Nebo že by ty proklamované mikročástice titanu byly neviditelné a skrývaly se v té gumě?
Dáte mi někdo rozhřešení? Máte s tím zkušenosti?
V každém případě Phiten teď leží v šuplíku. Nenosím ho asi dva týdny a běhá se mi stále dobře. Noha nebolí.
Ale stejně, asi nějakou sponu koupím a opravím ho. Připadal jsem si s ním, že se mi všechny neduhy vyhýbají a že mé výkony letí nahoru. A navíc se budu moci zařadit do skupiny těch, co ho mají.

3 komentáře:

  1. Ja Phiten mam skoro od sameho zacatku meho pobihani a nedam na nej dopustit. sundavam jen ve sprse.. Ale takovy hrdina jako ty nejsem. Ja ho nesundam:). At se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, povzbudil jsi mě. Budu věřit, že tam ty mikrotitanové kuličky jsou, byť pro mé oko neviditelné. Opravím ho a pověsím znovu na krk.

    OdpovědětVymazat
  3. Jeste jednou, nevim, jestli to funguje proto, ze tam je titan, nebo, ze to funguje, proto, ze to funguje:)! Myslim, ze moudry muz takove problemy neresi, stejne jako neresi, kdyz je spokojen v manzelstvi nebo kdyz ma rad nejakou zenskou -- proc je spokojen a proc ji ma rad, protoze "analyticky" pristup by mohl radu veci jednoduse pokazit..:) :)
    At se dari! MSF!
    PS. Mimochodem, i velky Milos ho ma a bezel s nim na krku posledni obeh kolem republiky. A nesundal..[Opravoval/zkracival si uchyt taky]

    OdpovědětVymazat